zondag 10 mei 2009

ding 19

Sociaal netwerken is gemakkelijk voor diegegen die aan huis gebonden zijn of mensen die niet genoeg hebben aan hun contacten buitenshuis. Voor mijzelf niet prettig. Ik leer liever mensen kennen op een andere manier.
Toch is er al heelo wat aan mijn voorbijgekomen nu ik zo'n 2 uur achter de pc zit. Wel wat wijzer geworden.
Het schijnt het begin te zijn van nog meer mogelijkheden(Volkskrant 21 april). Lifecasting is in opkomst. De internetter documenteert zijn/haar hele leven en publiceert dat met behulp van foto's, video's en tekst. Volgens Bradley(Google) doe je dit vooral voor intimi. Mensen hebben van nature een onbedwingbare neiging om te communiceren en dit is de manier waarop talentvolle persoonlijkheden zich kunnen profileren. Bedrijven kunnen jou benaderen om hun producten te promoten. Deze persoon kan dan dat producht aanbevelen bij zijn/haar volgers. Of dat voor bibliotheken een optie is, vraag ik mij af.

1 opmerking:

  1. Mond op mond reclame: er is niets beters, ook als het digitaal gebeurt. Ik weet ook niet of en hoe wij onze klanten zo ver krijgen dat ze ons product aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen